שרון לויט  טיפול קוגניטיבי התנהגותי בחיפה
                                                                                                                                                                     

 







                         


לקבלת טיפים ומאמרים חינם הצטרפו לרשימת התפוצה!
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



דף הבית >> שאלות נפוצות >> שאלות נפוצות על דיכאון





שאלות נפוצות על דיכאון

ש: אם אני סובל ממצב רוח רע, האם אני בדיכאון?

ת: כדי לאבחן דיכאון דרושים מספר קריטריונים. לא ניתן לאבחן דיכאון על פי מצב רוח ירוד בלבד. בנוסף, כדי לאבחן דיכאון, מצב הרוח הירוד צריך להימשך לפחות שבועיים, בתוספת סימפטומים נוספים. כדי לקבל אבחנה של דיכאון דרושה התייעצות פנים אל פנים עם איש מקצוע. אפשר גם למלא את שאלון הדיכאון, הנמצא ב"שאלונים וטיפים" באתר זה, כדי לקבל  מושג טוב יותר אם ייתכן שמדובר בדיכאון.

ש: האם דיכאון הוא מחלה?

ת: חלק מסוגי הדיכאון הקשים יותר נחשבים למחלה, אך חלקם לא. עדיף להגדיר דיכאון כבעיה נפשית או הפרעה נפשית, שאפשר לפתור אותה (לרוב) על ידי הטיפול המתאים.

ש: אילו סוגי דיכאון קיימים?

ת: קיימים מספר סוגים של דיכאון, כאשר הידועים שבהם הם דיכאון מג'ורי (חריף), הוא ה"דיכאון הקליני" המפורסם; קיימת הפרעה דיסתימית, שהיא דיכאון קל יחסית המלווה ברמת תפקוד גבוהה יותר; דיכאון דו- קוטבי (מאניה דפרסיה) המלווה באפיזודות דכאוניות ואפיזודות מאניות, והפרעה ציקלוטימית, שהיא מאניה דיפרסיה בצורתה הקלה יותר. 

ש: איך אפשר להתגבר על דיכאון?

ת: כדי להתגבר על דיכאון, מומלץ לשלב בין טיפול קוגניטיבי התנהגותי לטיפול תרופתי שניתן על ידי פסיכיאטר. אם מדובר בדיכאון קל, ניתן להיעזר בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בלבד. בנוסף, מומלץ מאוד להשתמש בטכניקות לשיפור מצב הרוח, שנלמדות, בין השאר, בטיפול קוגניטיבי התנהגותי.

ש: אני סובל ממצבי רוח משתנים. האם זו מאניה דיפרסיה?

ת: לא. כדי לאבחן מאניה דיפרסיה (דיכאון דו- קוטבי) דרושה לפחות אפיזודה דיכאונית אחת, הכוללת שבועיים רצופים של סימפטומי דיכאון, ואפיזודה מאנית אחת, הכוללת שבועיים של סימפטומי מאניה. במילה "מאינה" אין הכוונה למצב רוח מרומם, אלא לקבוצה של סימפטומים הכוללת, בין השאר, עוררות- יתר מוגזמת, התנהגות אימפולסיבית ולא הגיונית ופעמים רבות גם סימפטומים פסיכוטיים.
לייבסיטי - בניית אתרים